Branding

Gdy już mamy klucz do świata marki, chcemy, żeby klienci zostali w tym świecie na dłużej i znaleźli w nim elementy, które rezonują w ich duszy. Za to odpowiada branding, który kształtuje postrzeganie firmy u odbiorców i zmienia nowych klientów w lojalnych konsumentów.

Branding obejmuje wszystkie działania firmy, które wpływają na decyzję klientów i sprawiają, że wybiorą oni konkretną markę.
To ważne, jak zapamiętują Cię Twoi klienci i czy budujesz ich zaufanie poprzez wierność deklarowanym wartościom.
Branding poza typografią, sloganem i kolorystyką definiuje misję, wizję i tożsamość marki.

Logo należy do aktywów marki. Pełne logo łączy logotyp (zapis tekstowy) oraz sygnet (symbol graficzny), choć już jeden z tych elementów może stanowić logo marki. Słowo „sygnet” wywodzi się od łacińskiego „signum” oznaczającego znak. Słusznie kojarzy się z pierścieniem królewskim, który pełnił rolę wizytówki i był znakiem rozpoznawczym na pieczęci zalakowanej korespondencji. Jego zadaniem było potwierdzenie autentyczności podpisanych dokumentów. Każdy z nich nosił unikatowy wzór, wygrawerowany herb czy monogram zgodny z tożsamością właściciela. Dodatkowo sygnet pełnił funkcję użytkową czyli biżuteryjną. Bardzo lubię przywoływać to odniesienie, gdyż dokładnie taką rolę pełni dziś logo - jest utożsamiane z właścicielem, będąc jego znakiem rozpoznawczym, potwierdza autentyczność i zarazem jest ozdobą.